Inscenizacje cz. III | Teatr Polski w Podziemiu

Czytanie

Inscenizacje cz. III | Teatr Polski w Podziemiu


  • 9.10.2020, godz. 18:00
  • Piekarnia
  • Inscenizacje dostępne online na Facebooku Festiwalu.
  • Na wszystkie wydarzenia festiwalowe odbywające się na żywo obowiązują zapisy.

INSCENIZACJE | ZAPISY


Jakub Żulczyk „Błąd”

reżyseria: Grzegorz Jaremko,
występują: Halina Rasiakówna, Marta Zięba, Anna Kłos, Michał Opaliński, Jan Dravnel
muzyka: Bartosz Dziadosz
kostiumy: Rafał Domagała

Fragmenty utworu dramatycznego pt. „Błąd” (C) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów Agencja Literacka i Scenariuszowa, 2020.


Daniel Majling „Ruska klasyka”

reżyseria: Oskar Sadowski
występują: występują: Anna Ilczuk, Maja Pankiewicz, Halina Rasiakówna, Marta Zięba, Jan Dravnel, Dariusz Maj, Dominik Wójcik, Dominik Sadoch oraz studenci Akademii Sztuk Teatralnych – Filii we Wrocławiu we Wrocławiu
muzyka: Baasch
wideo: Emiko

Opowiadanie Daniela Majlinga na polski przełożyła Weronika Gogola.

 

Anna Ilczuk


W 2004 roku ukończyła Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. W tym samym roku została aktorką Teatru Polskiego we Wrocławiu, gdzie stworzyła niemal trzydzieści ról, m.in.: w spektaklach Jana Klaty, Moniki Pęcikiewicz, Krystiana Lupy, Michała Borczucha, Krzysztofa Garbaczewskiego i Michała Zadary. Za role w przedstawieniu Utwór o Matce i Ojczyźnie w reż. Jana Klaty otrzymała Nagrodę im. Jana Świderskiego w XVII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Stale współpracuje z Grupą Artystyczną Ad Spectatores Pod Wezwaniem Calderóna we Wrocławiu. W kwietniu 2017 roku dołączyła do zespołu Teatru Powszechnego w Warszawie.

Grzegorz Jaremko


Reżyser teatralny. Ukończył Akademię Sztuk Teatralnych w Krakowie. Autor spektakli: „Woyzeck” (TR Warszawa, 2019), „Chroma” (Teatr Studio w Warszawie, 2019), „Iwona, księżniczka Burgunda” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, 2017). Laureat VII Forum Młodej Reżyserii w Krakowie oraz XIII Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu.

Dariusz Maj


Były aktor Teatru Modrzejewskiej w Legnicy, Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, Współczesnego i Polskiego we Wrocławiu, obecnie aktor Teatru Polskiego w Podziemiu.

Daniel Majling


Urodzony w roku 1980. Studiował dramaturgię teatru na Wyższej Szkole Sztuk Scenicznych w Bratysławie. Po ukończeniu studiów przez dziesięć lat pracował w Teatrze im. Andreja Bagara. Od 2014 roku jest dramaturgiem Słowackiego Teatru Narodowego w Bratysławie. Napisał lub był współautorem niemal dwudziestu adaptacji klasycznych powieści dla wielu teatrów w Słowacji i Czechach. Jego adaptacja „Acid House” Irvine’a Welsha otrzymała nagrodę Alfréda Radoka za najlepszą czeską sztukę, a sam Irvine Welsh uznał ją za jedną z trzech najlepszych adaptacji (kinowych, teatralnych i telewizyjnych) swojej twórczości w historii. Inną ważną adaptacją Majlinga były „Łagodne” na podstawie prozy Jonathana Littela – otrzymały Nagrodę DOSKY za najlepszą sztukę słowacką. Majling opublikował również dwa komiksy – „Rudo” i „Zona”. „Rudo” wyróżniono Nagrodą Muriel za najlepszy komiks zagraniczny opublikowany w Czechach w 2015 roku. Zbiór opowiadań „Ruzka klazika” (2017) nominowano do trzech słowackich literackich, w tym najbardziej prestiżowej Anasoft Litera, otrzymał on również Nagrodę Czytelników Anasoft Litera i Nagrodę Rene, corocznie wręczaną przez uczniów liceów.

Maja Pankiewicz


Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTViT w Łodzi. Jest aktorką Teatru Ludowego w Krakowie, gdzie można ją zobaczyć w m.in. w wielokrotnie nagradzanym „Sekretnym życiu Friedmanów” i w głównych rolach w „Solaris” Marcina Wierzchowskiego, „Zmowie Milczenia” Marcina Libera, i „Pannie Julii” Radka Stępnia. Wcieliła się w jedną z głównych ról w serialu TVN „Szóstka” w reż. Kingi Dębskiej. Na srebrnym ekranie zadebiutowała główną rolą w filmie „Eastern” w reż. Piotra Adamskiego, za którą otrzymała na 38. Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” Jantara „za odkrycie aktorskie”.

Michał Opaliński


Aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Współtwórca Teatru Ad Spectatores w latach 2002–2014. Od roku 2004 w Zespole Teatru Polskiego we Wrocławiu. Współzałożyciel istniejącego od roku 2016 Teatru Polskiego w podziemiu. Od urodzenia związany z Wrocławiem, silnie powiązany ze środowiskiem kulturalnym, artystycznym i aktywistycznym stolicy Dolnego Śląska.

Marta Zięba


Aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, który ukończyła w 1999 roku. Pracowała w Teatrze  Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, a następnie w Teatrze Polskim we Wrocławiu. Laureatka złotego Jerzyka 2002 dla najlepszej wałbrzyskiej aktorki. Grała w spektaklach reżyserów takich jak Krystian Lupa („Poczekalnia.0”, „Wycinka Holzfällen”, „Proces”), Natalia Korczakowska („Nelly”, „Zagubiona autostrada”), Krzysztof Garbaczewski („Biesy”, „Kronos”, „Opętani”), Michał Borczuch ( „ Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię” ) czy Michał Zadara ( „ Dziady”). Występowała w produkcjach filmowych (np. „Afonia i pszczoły”, „Komornik”) i  w serialach („Prawo Agaty”, „Na dobre i na złe”).

Jakub Żulczyk


Urodzony w roku 1983. Prozaik i scenarzysta. Autor bestsellerowej powieści „Ślepnąc od świateł” (wydanej również w Wielkiej Brytanii), która w samej tylko Polsce sprzedała się w ponad 300 tysiącach egzemplarzy, oraz współscenarzysta serialu HBO na jej podstawie, który okazał się być największym sukcesem polskiej telewizji ostatnich lat. Zadebiutował w 2006 roku powieścią „Zrób mi jakąś krzywdę”. Pomysłodawca, współautor i współscenarzysta serialowego hitu „Belfer” (Canal Plus). W 2017 roku ukazała się jego powieść „Wzgórze psów”, za którą otrzymał Warszawską Nagrodę Literacką oraz Wawrzyn Warmii i Mazur. Współpracował jako autor z TR Warszawa i WTW Wrocław. Jego ostatnia powieść „Czarne słońce”, która ukazała się w listopadzie 2019, od razu wzbudziła ogromne kontrowersje wśród krytyki i czytelników, potwierdzając tylko jego status jako twórcy bezkompromisowego i eksperymentującego z różnymi środkami wyrazu.