Remix polski. Koncert galowy

spektakle

Remix polski. Koncert galowy


  • 10.10.2020, godz. 20:30
  • Piekarnia
  • Inscenizacje dostępne online na Facebooku Festiwalu.
  • Na wszystkie wydarzenia festiwalowe odbywające się na żywo obowiązują zapisy.

REMIX POLSKI | ZAPISY


reżyseria: Martyna Majewska
występują: Anna Ilczuk, Darek Maj, Michał Opaliński, Emose Uhunmwango, Aleksander Kaleta
muzyka: Ina West, Karolina Majewska (skrzypce), Jakob Kiersch (perkusja)
kostiumy: Krystian Szymczak


Partyturą wydarzenia są opracowane przez reżyserkę fragmenty opowiadań, które nominowano do nagrody głównej Festiwalu. Materiałem literackim są więc teksty „niemal zwycięskie”, bohaterami pisarze na pograniczu sukcesu, a sytuacja przypomina robienie przez debiutantów zastępstwa w spektaklu z samymi gwiazdami. Nic tu nie jest jeszcze skończone, dopiero za chwilę okaże się, kto przechodzi dalej, kogo los i okrutne jury postanowili pobłogosławić na dalszą drogę, a kogo cokolwiek zniechęcić.

Tak naprawdę jednak nie wygra nikt, bo wszyscy „przesłuchiwani” wybrali gatunek, który na scenie nie ma szans w czołowym zderzeniu z re-interpretacją. Powietrzna trąba spektaklu muzycznego, rozpędzonego rapem, cytatami z popu, groteskowymi melorecytacjami, operującego rytmem, interpretacyjną brawurą, transakcentującego, wolnego od dramaturgicznych kompleksów – „niechcący” miażdży niuanse ażurowych tekstów, wybijając nam z głowy mrzonki o celebryckim statusie pisarza i przestarzałej, nikomu już niepotrzebnej (?!) – wyższości literatury. Uratuje się tyko kilka najpiękniejszych zdań, do słów przykleją się melodie, a i tak zapamiętamy tylko to, co już kiedyś słyszeliśmy.

Anna Ilczuk


W 2004 roku ukończyła Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. W tym samym roku została aktorką Teatru Polskiego we Wrocławiu, gdzie stworzyła niemal trzydzieści ról, m.in.: w spektaklach Jana Klaty, Moniki Pęcikiewicz, Krystiana Lupy, Michała Borczucha, Krzysztofa Garbaczewskiego i Michała Zadary. Za role w przedstawieniu Utwór o Matce i Ojczyźnie w reż. Jana Klaty otrzymała Nagrodę im. Jana Świderskiego w XVII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Stale współpracuje z Grupą Artystyczną Ad Spectatores Pod Wezwaniem Calderóna we Wrocławiu. W kwietniu 2017 roku dołączyła do zespołu Teatru Powszechnego w Warszawie.

Aleksander Kaleta


25 lat. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Swoją niesamowitą karierę rozpoczął na deskach teatru w Jeleniej Górze, gdzie zagrał w spektaklu „Szelmostwa Lisa Witalisa” w reżyserii Roberta Drobniucha. Potem nie zagrał już w teatrze. Rozpoczął swoją filmową karierę od „must have” każdego aktora serialowego – w „M jak Miłość”, ale to właśnie rola Spytka z Melszyna w telenoweli historycznej TVP „Korona królów” dała mu międzymiastową sławę. Obecnie bez stałego zatrudnienia, szuka nowych wyzwań i próbuje się odnaleźć.

Martyna Majewska


Reżyserka filmowa i teatralna. Urodzona zimą w Wałbrzychu. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz reżyserii teatralnej na PWST we Wrocławiu. Studiowała reżyserię filmową na Wydziale Radia i TV im. K. Kieślowskiego w Katowicach. Tworzy na pograniczu teatru, filmu i performance. Zwolenniczka interdyscyplinarności i pracy warsztatowej. Chętnie reżyseruje czytania performatywne. Najważniejsze realizacje: „BATORY_trans” w Teatrze Pantomimy im. H. Tomaszewskiego, „Yemaya. Królowa mórz” we Wrocławskim Teatrze Lalek, „[muzyka_jest]” na otwarcie Narodowego Forum Muzyki, „Wyzwolenie: królowe” we Wrocławskim Teatrze Capitol , „Sprawa. Dzieje się dziś” w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „Słaby Rok” – spektakl dyplomowy dla Akademii Sztuk Teatralnych oraz “Maria nie żyje” krótki metraż w Studio Munka. Współtwórczyni interdyscyplinarnego art – tanku PERFOTEKA. Aktualnie w trakcie realizacji projektu wizualno-performatywnego “madonny_boskie” ( www.madonny.com).

Dariusz Maj


Były aktor Teatru Modrzejewskiej w Legnicy, Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, Współczesnego i Polskiego we Wrocławiu, obecnie aktor Teatru Polskiego w Podziemiu.

Michał Opaliński


Aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Współtwórca Teatru Ad Spectatores w latach 2002–2014. Od roku 2004 w Zespole Teatru Polskiego we Wrocławiu. Współzałożyciel istniejącego od roku 2016 Teatru Polskiego w podziemiu. Od urodzenia związany z Wrocławiem, silnie powiązany ze środowiskiem kulturalnym, artystycznym i aktywistycznym stolicy Dolnego Śląska.

Emose Uhunmwangho


Wokalistka, aktorka, plastyk i pedagog.

Ukończyła z wyróżnieniem Liceum Plastyczne w Koszalinie, skąd pochodzi. Studiowała w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na kierunku aktorsko – wokalnym. Po zakończeniu studiów rozpoczęła pracę w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, z którym jako etatowa aktorka związana jest do dziś. Można ją zobaczyć między innymi w  takich spektaklach jak  Makbet  i „Po Burzy Szekspira”Agaty Dudy -Gracz ,  „Wyzwolenie – królowe” Martyny Majewskiej,  „Jerry Springer -The Opera„ Jana Klaty , „Mistrzu i Małgorzacie” Wojciecha Kościelniaka czy też  w „Mocku. Czarnej Burlesce”  Konrada Imieli.

 Jest bardzo częstym gościem, w odbywającym się corocznie we Wrocławiu Przeglądzie Piosenki Aktorskiej. Mogliśmy ją oglądać w  : Koncercie Galowym: Wielka Płyta 1972-2018. Bardzo drogi koncert z okazji pięćdziesiątej ósmej rocznicy taniego budownictwa mieszkaniowego, reżyseria Agata Duda – Gracz, Miłe Panie i Panowie bardzo mili, reż. Agnieszka Glińska, Koncertach Finałowych PPA: Wielkie przemówienia, reż. Radosław Rychcik, Out of the System, czyli Wielki Brat słucha, reż. Marcin Liber, czy też w spektaklach Nurtu OFF, w którym zdobyła nagrodę za Osobowość Sceniczną w spektaklu Baśniowe Skrzypotrąby, który również uzyskał Nagrodę Publiczności.

Brała udział w  rozlicznych festiwalach oraz koncertach m.in Puls Poświatowska i Vilnius Jazz FestivalKomeda Incarnations – gdzie współpracowała z muzykami z Massive Attack i Herbaliser, RAM JAM, czyli Leszek Możdżer na koncercie urodzinowym Radia RAM, OPERETTA! ŻYJESZ W MATRIXIE – Koncert Finałowy Festiwalu Malta w Poznaniu, Z miłości do kina na 110-cio lecie DCFu – Koncert Muzyki Filmowej czy też Baśniowe Skrzypotrąby – Koncert Inauguracyjny „ Szalone Dni Muzyki” sezonu 2019/2020  w Teatrze Wielkim w Warszawie i wielu innych.

Związana jest również z muzyką i sceną alternatywną  współpracowała z Mikrowaflami, Electric Rudeboyz ,  Das Komplex czy też po dziś dzień z Conga Line. Jest częstym gościem cyklicznych spotkań  „Antykabaret. Dobry wieczór we Wrocławiu.”

Od 2015 roku jest pedagogiem w Studium Musicalowym Capitolu, gdzie naucza śpiewu.

W wolnych chwilach nie zapomina o sztukach plastycznych. Zaprojektowała okładki  do płyt Błędne Koło – Paśko i Zespół Co To oraz do płyty Nie Ma. Osiecka/Satanowski – Justyny Szafran.  W  2019 roku w Teatrze Muzycznym Capitol wystawione zostały jej prace pt. Rysunki z prób. Mock. Czarna Burleska.